abces
panthera_nl schreef:Hey Carmen & Max hoe gaat ie ermee?

Nog de beste wensen voor 2010!!!

Hoe gaat het met Max?

Iggy is aan het vervellen op het moment en is opeens heel teruggetrokken,
meer nog dan normaal en denk dat hij/zij zich aan het aanpassen is aan
de winter tijd,want Iggy eet nauwelijks (toevallig een beetje vandaag),maar
al zeker 4 dagen of zo daarvoor niks...gewoon volle bak elke keer.....

Dt is iets wat ze allemaal doen heb ik vernomen??

Groetjes,
Wanja & Iggy

Dank je, jullie ook de beste wensen!

Nou... vorige week woensdag ben ik met Max naar Dr. Wolters geweest, ik had een verdikking aan Max zijn recheroor gezien en dat bleek een abces te zijn. Dr. Wolters heeft het open gemaakt en ik moet nu zo'n 2 weken elke dag antibacteriele creme in zijn oortje spuiten.... Je kan je voorstellen dat Max dit helemaal niet fijn vindt!

Helaas moet ik hem nu wel lastig vallen, en ik hoop in eerste instantie dat zijn oor weer gaat genezen, hoewel dit bij reptielen heel langzaam kan gaan....

Dus dat hij graag naar me toe komt kan ik voorlopig wel vergeten...

Wat jouw Iggy betreft, ik weet niet wat normaal is, maar ik zou me niet teveel zorgen maken, hij eet af en toe tenminste wel een beetje toch? Het komt vast wel weer goed Wink

Groetjes Carmen
Antwoord
Vandaag ben ik weer naar Dr. Wolters gegaan, het is nu 4 weken geleden dat ik voor de eerste keer met Max bij hem kwam... Hoewel herstel bij een leguaan lang kan duren vond ik het toch niet goed dat zijn oor steeds weer dik werd/bleef ook als het dichtgegroeid was....

Ik heb het abces 3 weken open gehouden, dus af en toe zijn oor moeten open prikken om er met cavasan zalf in te kunnen... en had het nu 2 dagen met rust gelaten voor we naar de dierenarts gingen....

Dr. Wolters keurde mijn handelingen goed, en vond het inderdaad niet goed genoeg genezen, het zit misschien toch wat dieper en blijft ontsteken, dus nu moet Max, naast cavasan zalf behandeling, ook aan de antibiotica. Hij weegt nu 360 gram en moet dus 0,1 ml. endrofloxoral druppels per dag oraal toegediend krijgen.

Daarnaast moet ik Max zijn oor open houden (desnoods opensnijden dus) gedurende 2 weken, en gedurende 3 weken cavasan zalf in zijn oor (de laatste week dus op zijn oor) smeren....

Arme Max....

Duimen jullie voor me dat het na 3 weken beter is anders moet ik weer terug en gaat de behandeling door....

P.S. Evert ik heb hem de groetjes van jou gedaan!

Ik heb het trouwens ook nog even over legkorrels gehad... daarover zal ik in het topic van dierlijke eiwitten iets vertellen...

groetjes Carmen en Maximus
Antwoord
Hoi hoi Carmen,

wat een gedoe met Max, lijkt me ook een lastige taak en zeker gezien zijn grootte.

Heel veel succes en ik hoop dat het gaat werken want als het veel dieper zit dan lijkt het me niet zo best.

Ik heb nog gezocht voor de legkorrel (ranzijn) maar kan er niets over vinden qua voedingswaarde.

gr,roland
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Antwoord
ik hoop dat de ellende met Max snel weer de goede kant op gaat Idea Wink
Tessoro en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
http://www.youtube.com/my_videos
Antwoord
AQUALINGEN schreef:Hoi hoi Carmen,

wat een gedoe met Max, lijkt me ook een lastige taak en zeker gezien zijn grootte.

Heel veel succes en ik hoop dat het gaat werken want als het veel dieper zit dan lijkt het me niet zo best.

Ik heb nog gezocht voor de legkorrel (ranzijn) maar kan er niets over vinden qua voedingswaarde.

gr,roland

Toch bedankt voor de moeite Roland!
Antwoord
Hoi allemaal...

De antibiotica heeft niet geholpen, Max zijn oor is nog steeds opgezet.
Morgen ga ik weer naar Dr. Wolters toe.... Wordt vervolgd... Cry
Antwoord
Wat vervelend voor het dier en jou. Ik denk dat het handig is om zowel inwendig als uitwendig de aanval in te zetten. Sowieso is het bij dit soort dieren lastig ontstekingen onder controle te krijgen.
Antwoord
Maximus schreef:Hoi allemaal...

De antibiotica heeft niet geholpen, Max zijn oor is nog steeds opgezet.
Morgen ga ik weer naar Dr. Wolters toe.... Wordt vervolgd... Cry
hè bah, vervelend Cry Wink
Tessoro en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
http://www.youtube.com/my_videos
Antwoord
Heel vervelend...

suc6 en sterkte morgen we blijven het volgen.

Gr, Roland en Simone
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Antwoord
Evert schreef:Wat vervelend voor het dier en jou. Ik denk dat het handig is om zowel inwendig als uitwendig de aanval in te zetten. Sowieso is het bij dit soort dieren lastig ontstekingen onder controle te krijgen.

Ja ik heb dan ook 2 weken antibiotica gegeven en toen ook cavasan zalf gesmeerd, dat zelfs nog iets langer, maar zijn oor is nog dikker dan voorheen nu...

Ik hoop dat Dr. Wolters ergens een toverstokje heeft Wink
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)